بابا جونبابا جون، تا این لحظه: 39 سال و 7 ماه و 14 روز سن داره
مامان جونمامان جون، تا این لحظه: 32 سال و 3 ماه و 14 روز سن داره
شاینا کوچولوشاینا کوچولو، تا این لحظه: 8 سال و 2 ماه و 21 روز سن داره

مامان آینده در انتظار شاینا عشق مامانی

واسه دل خودم بد جور از دیدن این عکس ها لذت میبرم

1393/7/7 19:16
نویسنده : زهرا
260 بازدید
اشتراک گذاری

کارهایی که نیازه تا قبل از بارداری انجام بشه:

 


1. مصرف فولیک اسید را آغاز کنید. روزانه mcg 400 از این دارو توصیه می شود. فولیک اسید از بروز اختلالات مادرزادی مغز و نخاع- که اختلالات لوله عصبی نامیده می شوند- پیشگیری می کند. همچنین مشخص شده است که پایین بودن سطح فولیک اسید در بدن، خطر سقط را افزایش می دهد. لازم است که قبل از بارداری مصرف فولیک اسید را آغاز کنید، چرا که بیشترین تاثیر مثبت فولیک اسید در ۲۸ روز نخست بارداری است. از آنجا که ممکن است ندانید چه زمانی باردار می شوید، بهتر است همزمان با توقف روش جلوگیری از بارداری و در دورانی که سعی می کنید باردار شوید، مصرف آن را آغاز کنید.

2. اگر دچار کم خونی هستید آنرا درمان کنید. شاید لازم باشد که از پزشک خود بخواهید تا سطح آهن بدن شما را بررسی کند؛ نباید پیش از بارداری از کمبود آهن رنج ببرید. کمبود آهن در بارداری ممکن است موجب شود تا بیش از آنچه که رایج است، در دوره بارداری احساس خستگی کنید. بعلاوه شما باید ذخیره آهن مناسبی برای جنین و زایمان داشته باشید.

3. حداقل ۳ ماه پیش از باردار شدن به وزن ایده آل بدن خود برسید. وقتی که باردار می شوید، سلامت کودک تا حد زیادی به متعادل بودن وزن بدن شما بستگی دارد.
4.از تماس با مواد شیمیایی مضر در خانه و محل کار اجتناب کنید.
5. گروه خون خود و پدر کودکتان را بدانید و با هم سابقه بیماری های خانوادگی هر یک را یادداشت کنید.

6. به پزشک مراجعه کنید تا اگر لازم می داند برخی از آزمایشات و یا در صورت لزوم واکسیناسیون را پیش از بارداری انجام دهد. در مورد تمام داروهایی که به صورت مرتب مصرف می کنید صحبت کنید و مطمئن شوید که تمام بیماری های مزمن شما تحت کنترل قرار دارند.
7. به دندان پزشک مراجعه کنید تا از وضعیت سلامت دندانهایتان مطلع شوید. بهتر است پوسیدگی ها قبل از آغاز بارداری ترمیم شوند و بیماری های لثه باید تحت کنترل باشند. وجود بیماری لثه در دوران بارداری خطر به دنیا آمدن کودکی با وزن پایین را افزایش می دهد.

8. اگر روش جلوگیری از بارداری خود را متوقف کرده اید، برای انجام هر آزمایش یا تصویربرداری – مانند عکس های رادیولوژی – مسوول مربوطه را در جریان قرار دهید.

شیوه زندگی خود را بهبود بخشید. شروع کردن برخی از این موارد در طول بارداری دشوارتر است. سعی کنید پیش از بارداری به آنها بپردازید:وضعیت بیمه سلامت خود را کنترل کنید. برنامه های آینده زندگی مشترکتان (مانند تحصیل، شغل، مسافرت و … ) را در صورت بارداری و داشتن فرزند مد نظر قرار دهید :

1. یک برنامه منظم ورزشی را آغاز کنید و آن را ادامه دهید. انجام یک فعالیت بدنی متعادل پیش از بارداری و ادامه آن در طول بارداری، به شما کمک شایانی می کند.
2. یک شیوه تغذیه سالم در پیش بگیرید. غذاهایی مصرف کنید که تازه و سرشار از مواد مغذی هستند و از تهیه بهداشتی و مناسب آنها مطمئن هستید.
3. اگر سیگار می کشید حتما از حالا برای ترک آن اقدام کنید و تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض دود دخانیات پرهیز کنید.
4. اگر الکل مصرف می کنید، بطور جدی آنرا کنار بگذارید و از نوشیدن نوشابه های الکلی حتی بطور تفریحی و در میهمانیها بپرهیزید.
5. سعی کنید تا جایی که ممکن است عوامل استرس زا و غیر ضروری زندگی خود را کاهش دهید

پسندها (9)

نظرات (14)

مينا مامان اميرعلي
7 مهر 93 21:55
ايشالله به آرزوت برسي
زهرا
پاسخ
ایشالا
مامان سمانه
7 مهر 93 23:06
عزیزم منم قبل بارداری ی سری آزمایشات انجام دادم و خیالم هم راحت شد فولیک اسید هم حتما بخور خودت ک بهتر میدونی ایشا... ب زودی ب خواسته ات میرسی
زهرا
پاسخ
مهسا خانوم
7 مهر 93 23:12
من که چیزی نخوندم چون نمیفهمم . هنوز من کوشولو هستم ولی نظر دادم که بدونین همیشه میام وبتون
زهرا
پاسخ
مامان السا
8 مهر 93 6:07
بابا و مامان
8 مهر 93 10:22
عسلم انشاالله نی نی کوچولو زودی بیاد تو دلت
زهرا
پاسخ
انشاالله
مامان مینای آرتین
8 مهر 93 11:08
زهرا جون عکسهاش لذت بخشه ولی وقتی یه نی نی توی دلت تکون تکون میخوره لذت بخش تر از هر عکسیه. امیدوارم این لذت به دل مهربونت بیاد عزیزم
زهرا
پاسخ
انشاالله
✿نسیم✿
8 مهر 93 15:17
وااایییی چ عکسایی گذاشتی دلم ضعف رف
زهرا
پاسخ
قربون دلت برم
مهربوون
8 مهر 93 23:15
ایشالا قسمت تو بشهههه هرچی زودترر
ارمیتا
9 مهر 93 19:56
با اجازه شما منم این عکس رو گرفتم بذارم تو وبم اجازه هست
زهرا
پاسخ
معلومه که اجازه هست منم از جای دیگه می گیرم عزیزم
زهرا
10 مهر 93 0:19
سلام عزیزم........انشاالله خیلی زود خودت این شکلی بشی........پیش منم بیا
زهرا
پاسخ
همین الان پیشت بودم دوستم
نی نی عکس
10 مهر 93 15:51
ماشاالله چه بچه نازی از بچه ها و نی نی های خوشگل تان عکس بگیرید و برای ما ارسال کنید. ما ضمن نمایش عکس ها در سایت، به آن ها جایزه می دهیم www.niniaxs.ir
زهرا
پاسخ
کدوم بچه مد نظرتونه
یگانه جون
11 مهر 93 17:27
ایشااااااااااالله...نی نی خوشگله به دنیا بیاد
ترنم
12 مهر 93 8:07
وای خدا جون من تو دوران بارداریم چقدر از شکمم خجالت میکشیدم همیشه یه شال گنده سرم بود که یه طرفشو رو شکمم مینداختم ایشاله این شکلی بشی یه نی نی خوشگل تو دلت
سحر
22 مهر 93 11:03
ان شاءالله که هر چه زودتر صاحب یه نی نی ناز و سالم بشی عزیزم.